„Niniejsza publikacja to pasjonujące filologiczno-muzykologiczne studium instrumentów wzmiankowanych w Biblii. Autor, łącząc zawodowe kompetencje z lekkością stylu i omalże detektywistyczną pasją, bada hebrajskie, greckie, łacińskie i angielskie wersje tekstów biblijnych, ich talmudyczne komentarze oraz liczne źródła pozatekstowe – świadectwa kultury materialnej rozmaitych cywilizacji, dostarczające interesujących analogii. Na tej podstawie identyfikuje i omawia instrumenty występujące w różnych kontekstach w Starym i Nowym Testamencie, by w efekcie umożliwić czytelnikowi, przywykłemu do nieprecyzyjnych czy wręcz mylnych przekładów, lepsze „wsłuchanie się” w bogactwo muzyki i dźwięków rozbrzmiewających w księgach biblijnych. Na czym grał naprawdę król Dawid? Co zburzyło mury Jerycha? Jak rozumieć „miedź brzęczącą albo cymbał brzmiący”? na te i inne pytania znajdzie się tu odpowiedź jeśli nie ostateczna, to z pewnością wiarygodna.”
„Spis treści (skrót):
Od tłumacza
Wykaz ilustracji
Zasady transkrypcji
Podziękowania
Rozdział 1 – Wstęp
Rozdział 2 – Pięcioksiąg
Rozdział 3 – Pisma i księgi historyczne
Rozdział 4 – Księgi poetyckie
Rozdział 5 – Księgi prorockie
Rozdział 6- Księgi deuterokanoniczne
Rozdział 7 – Nowy Testament
Rozdział 8 – Jak posługiwano się tymi instrumentami?
Bibliografia
Indeks ogólny
Indeks cytatów biblijnych
Wykaz terminów muzycznych polskich, angielskich, łacińskich, greckich i hebrajskich, według kolejności wystąpień w Biblii”